איך להגיש בקשה

איך להגיש בקשה לאישור כניסה לאירופה

כדי להגיש בקשה לקבלת אישור כניסה לאירופה יהיה עליך להיכנס לאתר ייעודי לכך אשר ייפתח לקראת ינואר ע"י האיחוד האירופי. באתר זה ניתן יהיה למלא טופס בקשה מקוון. את מילוי הבקשה לקבלת האישור אפשר לעשות באמצעות האינטרנט מכל מחשב או סמארטפון.

מילוי טופס בקשה 

את טופס בקשה לאישור ETIAS כדאי למלא בתשומת לב רבה. זמן מילוי הטופס אורך בין 10 ל 20 דקות. מומלץ להגיש את הבקשה לפחות שבוע או יותר לפני מועד הטיסה. ברוב המקרים האישור יינתן בתוך כ 4 ימים, אך לעיתים ייתכנו עיכובים של שבוע ואף הרבה יותר מכך. במקרים מיוחדים בהם תידרשו לספק מסמכים נוספים, זה עלול לקחת אפילו עד חודש.

אישור ETIAS

האישור יאפשר לכם כניסה ל 30 מדינות אירופה החתומות על אמנת שנגן . האישור יהיה תקף לשהייה של 3 חודשים לכל היותר בכל ביקור. זאת בתנאי שמטרת הביקור היא נופש וטיול או מטרה רפואית או ביקור עסקי.

החוק החדש אומר שבכל חצי שנה ניתן יהיה לשהות לא יותר משלושה חודשים ברצף במדינות אירופה החתומות על אמנת שנגן – מדינות שנגן .

האישור עצמו יהיה תקף לשלוש שנים מיום הוצאתו או עד פקיעת התוקף של הדרכון לו ניתן האישור. לאחר מכן יהיה עליכם להוציא אישור חדש.

עלות הוצאת האישור תהייה ככל הנראה פחות מ 10 יורו (נתון זה עדין לא ידוע בוודאות). מתוכנן פטור מתשלום אגרה לילדים וצעירים עד גיל 18 ולמבוגרים מעל גיל 70 .

לקבלת אישור הכניסה ETIAS יהיה עליכם למלא פרטים אישיים, להצהיר אם יש או אין לכם אזרחות נוספת. ייתכנו שאלות בנוגע למצב רפואי, ייתכנו שאלות בנוגע לעבר פלילי, ייתכנו שאלות בנוגע לסיבת הבקשה ומטרתה.

.